پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
امر به معروف

حوزه/ دغدغه دین داشتن ، لازمه طلبگی بوده و روح انتقاد از کفار و مخالفان اسلام همیشه باید در وجود طلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آقای سلیلی استاد حوزه مازندران در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 مرکز تخصصی نور الزهرا(س) ساری با تبریک دهه ولایت بیان کرد: یکی از مهم ترین بحث هایی را که می توان از دل غدیر بیرون آورد، مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اعتقاد به فقه سیاسی و حکومتی را لازمه غدیر دانست و افزود: در میان کسانی که غدیر را قبول دارند، هستند کسانی که امربه معروف و نهی از منکر را مختص امام می دانند.

استاد حوزه مازندران در ادامه تصریح کرد: آنچه غدیر به دنبال اثبات آن بوده اجتماعی و سیاسی بودن امام است که با قبول این امر، امام باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

وی علت تامه تمام حرکات امامان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: اصل امر به معروف، جوهره اسلام سیاسی و حداکثری است و از هر منطقی بخواهیم شیعه را بررسی کنیم، پویا و دیگرگرا است.

سلیلی در ادامه افرادی را که قرآن را تکه تکه معنا می کنند، برای اسلام مشکل ساز خواند و گفت: نمی شود قرآن را قبول کرد و بخشی از قسمت های آن را پذیرفت.

استاد حوزه مازندران در پایان دغدغه دین داشتن را لازمه هر طلبه دانست و اظهار داشت: روح انتقاد از کفار و مخالفان اسلام همیشه باید در وجود طلاب باشد؛ چرا که در غیر این صورت اسلام استکباری خواهد بود.

کد خبری313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha